Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Το τετράδιο της Αλκυόνης - Αλκυόνη Παπαδάκη (Αποσπάσματα μέρος Β')



Artpics - Kasia Pietraszko

  • Φυσούσε δυνατός αέρας και σκορπούσε, σαν βροχή, τα λουλούδια της αμυγδαλιάς. Τι σπατάλη ομορφιάς!
  • Τι κάνει αυτό το κορίτσι τόση ώρα σταυροπόδι κάτω από τον ίσκιο της Λεύκας; Ξεφυλλίζει όνειρα.. Ένα σμάρι διαβατάρικα πουλιά ξεκινούν από την ψυχή του και φεύγουν..
  • Σημασία έχει ποια χέρια θα σ' αγκαλιάσουν και θα κάνουν το δέρμα σου να δακρύσει. Ποιο στόμα θα τσακίσει το φλοιό του μυαλού σου και θα σε τινάξει χωρίς ανάσα στ' αστέρια.
  • Στην ανάγκη, βάλε οδοφράγματα. Άναψε φωτιές. Εμπόδισέ τους. Κράτησε μια μικρή πλατεία μέσα στην ψυχή σου, που θα κάθεσαι μόνο εσύ και τα πουλιά.
  • Είναι μερικοί.. Εκεί κοντά στα μεσάνυχτα, που βγάζουν ένα παλιό χτενάκι από τη μέσα τσέπη της ψυχής τους, του βάζουν ένα τσιγαρόχαρτο κι αρχίζουν να τραγουδούν στο Θεό.
  • Μη βιάζεσαι να ξεπουλάς σε μικροπωλητές το θησαυρό που 'χεις μαζέψει στην ψυχή σου. Όση ανάγκη και να 'χεις. "Μη δίνετε τα άγια στα σκυλιά", έλεγε ο Χριστός. Μεγάλη κουβέντα.
  • Η τελειότητα που πλασάρουν κάποιοι και η μεγάλη ισορροπία με ξενερώνουν. Στεγνώνει το στόμα μου. Δεν αντέχω. Θέλω μια ρωγμή εγώ στην ψυχή, να μπαίνει μέσα η βροχή. Ένα σηκωμένο κεραμίδι, που να μπορούν να χτίσουν τη φωλιά τους τα πουλιά.
  • Κάθε φορά που πρόκειται να σε συναντήσω, έχω στο νου μου να σου εξηγήσω, γιατί κάποτε σε παράτησα. Ύστερα, λέμε πράματα άσχετα και η ώρα περνά. Όμως, κάποτε, πρέπει να το μάθεις. Σε παράτησα γιατί σ' αγαπούσα πολύ. Γιατί ήθελα να σε προστατέψω από μένα. Εντάξει;
  • Είναι μερικοί.. Εκεί, κοντά στα μεσάνυχτα, που ξύνουν το σκοτάδι με τα νύχια τους και βρίσκουνε κομμάτια φως.
  • Σχεδόν όλη μου τη ζωή την πέρασα στην ακροθαλασσιά. Κρατούσα ένα κοχύλι κι ονειρευόμουνα τον ωκεανό.
  • Ταιριάζουν αυτοί. Φορούν το ίδιο άρωμα στην ψυχή.
  • Είναι τόσο μικρή η ζωή! Ούτε τον εαυτό σου δεν προλαβαίνεις να γνωρίσεις. Ούτε ακόμα να χορτάσεις αυτή τη γλυκιά προσμονή για όλα αυτά, που έτσι κι αλλιώς, το ξέρεις πως δε θα 'ρθουν.
  • Είμαι ένα κόκκινο φύλλο σ' ένα ορμητικό ποτάμι. Αν κυνηγάς τις χίμαιρες, πέσε μέσα να με πιάσεις. Αν δεν το κάμεις, αν δειλιάσεις, δεν είσαι για μένα. Φύγε. Δε σε συνάντησα ποτέ.
  • Χρειάστηκαν τόσα χρόνια να περπατήσω στη βροχή, για να καταλάβω επιτέλους, πως πάντα πίσω από τα μαύρα σύννεφα, κρύβεται ένας ήλιος λαμπερός.



Αποσπάσματα από το ημερολόγιο της
ΑΛΚΥΟΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗ, Το τετράδιο της Αλκυόνης,
εκδόσεις Καλέντης (1999)



24 σχόλια:

  1. Έψαξα γη και ουρανό
    μια περπατώ και μια πετώ
    στων δύο κόσμων το κενό
    να βρω την χαραμάδα...
    Στα βάθη των ωκεανών
    ακούω τον ήχο των σεισμών
    κι από την γη που άνοιξε
    περνάω στον κάτω κόσμο
    να βρω όλα τα χαμένα
    ίσως να βρω κι εσένα...

    Καληνύχτα Μαράκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό σαββατοκύριακο Θάνο :)

      Διαγραφή
    2. Πως τα πας Μαράκι;Αντέχεις; Πότε βγάζεις τα ράμματα; Περιμένω....

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα Θάνο. Είμαι μια χαρά. Σε παρακαλώ.. Δε χρειάζεται να γράφουμε τα της υγείας μου εδώ. Πίστεψε με, δεν αφορά κανέναν αναγνώστη. Καλό σου απόγευμα Θάνο.

      Διαγραφή
  2. Πραγματικα υπέροχο το συγκεκριμένο βιβλίο!!!
    Ενα μπουκέτο απο λόγια που χρειάζονται σκέψη πολύ!! Δεν διαβάζεις απλά Αλκυόνη!!! Τη ζεις!!!!
    Φιλιά:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη για το πρόσωπό της. Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίες φράσεις....και η φωτογραφία επίσης...!
    Καλό σου βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά κοριτσάκι μου. Ένα γλυκό ξημέρωμα εύχομαι :)

      Διαγραφή
  4. Πρέπει να το αγοράσω το συντομότερο. Μόνο αποσπάσματα έχω διαβάσει ως τώρα και τρελαίνομαι! :))
    Καλή σου μέρα Μαράκι μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όποιο βιβλίο της κι αν επιλέξεις, το μόνο σίγουρο είναι πως θα σε ταξιδέψει.. Φιλί :)

      Διαγραφή
  5. Αγκάλιασέ με
    και μείνε εδώ για λίγο
    ξέχνα πως ποτέ δεν αγαπήθηκες
    πως ποτέ δεν αγάπησες
    ξέχνα αυτές τις λέξεις
    κοιμήσου επάνω μου
    αντέχω αυτό το βάρος
    μη φοβάσαι
    δε θα σ'αγαπήσω
    δε ζητώ τίποτα περισσότερο από σένα
    ξέρω ότι κι αν κάτι μου δώσεις
    δεν θα το πάρω
    κι αν το πάρω θα το ισοπεδώσω
    όπως ένα βήμα τσακίζει το λουλούδι
    δίχως ενοχή
    κανένας δεν μου ανήκει
    κι οι εραστές ένα δάνειο είναι
    που πρέπει να επιστραφεί
    μια χούφτα νερό που σώνεται στα χείλη

    Μιχάλης Δέλτα - Τίποτα Περισσότερο

    ΥΓ. Να σαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΄΄Ποιο στόμα θα τσακίσει το φλοιό του μυαλού σου και θα σε τιναξει χωρίς ανάσα στ'αστέρια!΄΄
    Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο μα πόσο ταυτίζομαι.
    Πιστεύω ότι οι ισχυρότεροι ερωτες είναι οι εγκεφαλικοί-πνευματικοί!
    Δεν περιμένω κανένα πρίγκηπα,αλλά κάποιον που θα γοητεύσει το μυαλό μου!
    Φιλιά Marie μου! :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα καλή μου. Κι εγώ ταυτίστηκα αρκετά με το συγκεκριμένο. Αλήθεια πιστεύεις πως υπάρχουν ακόμη πρίγκηπες; Εγώ αμφιβάλω. Μόνο τον μικρό πρίγκηπα αγαπώ και ακολουθώ όσο μπορώ τα λόγια του. Καλό σαββατοκύριακο φίλη μου.

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Μαρία μου!
    Αυτό το σαγηνευτικό ύφος που σε ταξιδεύει. Αυτό έχει η Αλκυόνη!
    Πολύ όμορφα αποσπάσματα.

    Καλό Σ/Κ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πίστεψε με πως δυσκολεύτηκα πολύ να ξεχωρίσω κάποια, μιας και όλα, πραγματικά, είχαν κάτι να μου πουν. Να είσαι καλά Σεβάχ. Καλό σαββατοκύριακο :)

      Διαγραφή
  8. Τα τελευταία αποσπάσματα μου αρέσουν πολύ!
    Γράφει εκπληκτικά.
    Φιλιά πολλά Μαράκι!!*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ...ciao Marie, come stai? A volte ci vuole molto tempo per capire, ma soltanto perché si preferisce non accettare una amara verità...bellissimo post...abbraccio e buona domenica...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ciao Sergio.. Spero che il mio buongiorno ti regali il primo sorriso della giornata, e che tu faccia il pieno di allegria fino al tramonto! Un bacio.. :)

      Διαγραφή
    2. ...Ciao Marie, il tuo buongiorno ha portato un Sole splendente per tutta la giornata. Grazie. Due baci...

      Διαγραφή
    3. Ciao Serio :) In questa notte di luce e magia affido alla luna il mio dono per te..

      Διαγραφή
  10. Ψάχνετε για ένα στιγμιαίο δάνειο μετρητών; Η εταιρεία μας λειτουργεί σύμφωνα με σαφείς, ευέλικτους, διαφανείς και κατανοητούς όρους. Προσφέρουμε πολύ χαμηλά επιτόκια σε σχέση με την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας (ύφεση) στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορεί να έχετε κακή πίστωση, η εταιρεία μας προσφέρει τώρα ένα προσιτό δάνειο επιτοκίου, έτσι τι χρειάζεστε για να ενισχύσετε την επιχείρησή σας; Ή χρειάζεστε χρήματα για προσωπικούς σκοπούς; Γιατί να μην επικοινωνήσετε μαζί μας τώρα που προσφέρουμε άτομα και νόμιμα δάνεια με επιτόκιο 3% για μέγιστη περίοδο 25 ετών. Ο ενδιαφερόμενος αιτών μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω
    e-mail τώρα: paulsonloaninvestment@gmail.com

    Viber: +44 7441 394017

    ΑπάντησηΔιαγραφή