Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Ερωτικά ποιήματα - Pablo Neruda



Apple blossom's night by lateris-ventilagium


Το κλεμμένο κλαδί


Στη νύχτα θα μπούμε 
για να κλέψουμε
ένα κλαδί ανθισμένο.

Θα περάσουμε τον τοίχο,
στον ερεβώδη ξένο κήπο,
δυο σκιές μες στο σκοτάδι.

Ακόμα δεν έφυγε ο χειμώνας,
και ξαφνικά η μηλιά
μοιάζει να έγινε 
καταρράχτης αστεριών ευωδιαστών.

Στη νύχτα θα μπούμε
ως το τρεμουλιαστό της στερέωμα,
και τα μικρά σου χέρια και τα δικά μου
θα κλέψουν τ' αστέρια.

Και σιωπηλά,
στο σπίτι μας,
στη νύχτα και στο σκοτάδι,
με τα βήματά σου θα μπει
το άηχο βήμα της ευωδιάς
και με τα πόδια μ' άστρα γεμάτα
το διάφανο σώμα της άνοιξης.



ΠΑΜΠΛΟ ΝΕΡΟΥΔΑ, Ερωτικά ποιήματα,
[δίγλωσση έκδοση],
εκδόσεις  Πατάκη (2009), 14η έκδοση (2012)



28 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Πόσο μου αρέσουν τα ερωτικά ποιήματα!
      Και εσυ μας χάρισες ενα υπέροχο για καληνύχτα!
      Φιλάκια:)

      Διαγραφή
    2. Αυτό το ροζ βιβλιαράκι είναι ένας μικρός θησαυρός!
      Καλό σαββατοκύριακο φίλη μου!

      Διαγραφή
  2. και γω θέλω να κλέψω μερικά αστέρια!!! :) καλή εβδομάδα marie μου!! φιλάκια πολλά!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχο κι αυτό το τρυφερό ποίημα!Ύμνος στον έρωτα!Ένα ανθισμένο κλαδί ξυπνάει την ευωδιά της άνοιξης!
    Να ΄σαι πάντα καλά και να χαμογελάς Μαρία μου!Φιλάκια!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον με έχει επηρεάσει η άφιξη της άνοιξης Σοφία μου.. Μπήκα στη σελίδα σου. Χαίρομαι που μπόρεσες να το καταργήσεις.. Τελικά ήταν πολύ εύκολο :)

      Διαγραφή
  4. Τι γλυκό ποίημα!!! Αυτή την έκδοση των ερωτικών ποιημάτων του Νερούδα την είχα πάρει για να τη χαρίσω στην φίλη μου που έχω σαν αδερφή... Εχει αδυναμία στον Νερούδα και στην ισπανική γλώσσα, έτσι βρήκα το ιδανικό δώρο και εντελώς στο ξεκάρφωτο, όπως συνηθίζω εγώ! Μέχρι να τη συναντήσω, είχα καθίσει και τα διάβασα όλα! Σου αφήνει μια γλυκιά αίσθηση!!!
    Φιλάκια Μαράκι μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλή επιλογή γλυκιά μου. Ένα καλό βιβλίο είναι ίσως το καλύτερο δώρο για όποιο αγαπάς. Καλό μήνα, να χαμογελάς :)

      Διαγραφή
  5. Οι επιλογές σου, κάθε φορά, στο όριο της ευαισθησίας...

    Καλό βράδυ Μαράκι μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε πρέπει να ξεχειλίσει.. θα λερώσει..

      Με αφορμή το προηγούμενο ποίημα..

      Καλό μήνα μάτια μου :)

      Διαγραφή
  6. Χμ,ώστε αυτά λέει ο Νερούδα... Στον κήπο, στη νύχτα, με δεντρολούλουδα στα μαλλιά, κι ύστερα θα προσπαθήσουμε να τη χωρέσουμε μέσα στους (τέσσερις ή παραπάνω;) τοίχους μας... Καλό σου βράδυ, marie!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ποιαν θα χωρέσουμε; Την άνοιξη, φυσικά!

      Διαγραφή
    2. Σκέψου όμως να προσπαθούσαμε όλοι να τη χωρέσουμε στις καρδιές μας, αντί στους 4 τοίχους, ώστε να καθρεπτίζεται και να αναβλύζει από το βλέμμα μας.. Δε θα ήταν ευτυχία αυτό;

      Καλό μήνα φίλη μου!

      Διαγραφή
  7. ...Neruda έχει μεγάλη φαντασία, ως μεγάλη ευαισθησία του, τόσο για να δείτε τη μυρωδιά της άνοιξης ανάμεσα στα αστέρια, και με μικρά χέρια σφίξτε γύρω από τον ουρανό συνοδεύεται από αγάπη για Urrutia τη σύζυγό του. Μια ζεστή αγκαλιά Marie ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Una delle più importanti figure della letteratura mondiale..

      Il sentimento è passione, libertà, individualismo e fonte di ispirazione artistica; per i romantici infatti l'arte è espressione del poeta..

      Buon mese Sergio..

      Διαγραφή
  8. Απαντήσεις
    1. Πολύ ρομαντικές αναρτήσεις κάνω τώρα τελευταία.. να το κοιτάξω αυτό..

      Καλό απόγευμα :))

      Διαγραφή
  9. Δεν έχω διαβάσει Neruda ξανά. Εντυπωσιάζομαι!

    Καλημέρα Μαρία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα αναρτήσω σύντομα κι άλλο βιβλίο του ;)

      Καλό μήνα Σεβαχ!

      Διαγραφή
  10. Αυτό είναι ο έρωτας...ένα κλαδί ανθισμένο και τα αστέρια που κλέβουμε...υπέροχο!
    Φιλιά πολλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου πραγματικά με μάγεψε όταν το διάβασα..

      Καλό μήνα φίλη μου :)

      Διαγραφή
  11. Πανέμορφο και επίκαιρο..........
    Καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλώς σε βρήκα!Καλό μήνα και Χαρούμενη άνοιξη!Πολύ όμορφο το blog σου και λατρεμένος ο Νερούδα, υπέροχα ερωτικά ποιήματα!Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως όρισες και καλώς σε βρήκα Γεωργία. Επισκέφτηκα το χώρο σου και απορώ πως δε σε είχα ανακαλύψει τόσο καιρό.. Δε μπόρεσα να γίνω μέλος, δε γνωρίζω γιατί, αλλά θα ξαναπροσπαθήσω :)

      Την καλησπέρα μου!

      Διαγραφή
  13. Αφήνω τους κεντημένους στίχους να με σκεπάζουν..

    Σας ευχαριστώ για όλα.

    Κάθε φορά και περισσότερο, σχεδόν ντρέπομαι.

    Να έχετε έναν υπέροχο μήνα και μία ονειρεμένη
    Άνοιξη που έκανε σήμερα δειλά δειλά την εμφάνισή της!

    Καλό σας απόγευμα Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή