Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Η εκλογή μου (Ποιήματα 1933-1991) - Νικηφόρος Βρεττάκος





Ο ανθρακωρύχος


Ότι κι αν γράψεις λόγια θα’ ναι.
Αυτά τα λόγια που ζητώ να εξαφανίσω
κι είναι γι’ αυτό που έχω κόψει το χέρι μου.
Κι είναι γι’ αυτό που ζυμώνομαι
Νύχτα μέρα με τη φωτιά, που πατήθηκα
κι έλιωσα κάτω όπως ένα
τριαντάφυλλο κόκκινο.

Θέλω να γίνω ενός άλλου είδους νερό. 
Μιαν άλλου είδους γλώσσα.
Σαν αχτίνες χρυσές να τρυπώνω τα λόγια μου
μες απ’ τους πόρους σας, δίχως να ξέρετε,
προχωρώντας και φέγγοντας, βαθύτερα, όλο
και βαθύτερα μες στις καρδιές σας, καθώς
τις μαύρες στοές της γης
κατεβαίνοντας
ο ανθρακωρύχος με το λυχνάρι του.



ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ, Η εκλογή μου (
Ποιήματα 1933-1991),
εκδόσεις Ποταμός (1998)



11 σχόλια:

  1. Πόσο γλαφυρά μας δίνει ο Βρεττάκος να νιώσουμε το βάθος που σκάφτει μέσα του, ψάχνοντας τις πηγές που ρέουν ποίηση. Κι είναι ο σκοπός του, το Άλφα και το Ωμέγα του...

    Αξιολογότατη η επιλογή σου Μαράκι. Μόνο του αυτό το ποίημα είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο για την ποίηση..
    Τα φιλιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αισθάνομαι τυχερή που έχω στα χέρια μου αυτό το βιβλίο Μαρία μου. Την αγάπη μου σου στέλνω και μια γλυκιά καλημέρα!

      Διαγραφή
  2. Καλό Σαββατοκύριακο Μαρία!
    Την αγάπη μου!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. σαν να έφτασε και εδώ λίγο από το φως του λυχναριού!
    ευχαριστώ!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι έτσι προχωρώντας και φέγγοντας φτάνει στις καρδιές μας!!
    Να είσαι καλά..φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο κι αυτό το ποίημα!Και πόσο δίκιο έχει!Δείχνει την καθημερινή μάχη που πρέπει να δίνουμε για να κατέβουμε τις στοές της ψυχής!Σε φιλώ καλή μου φίλη!:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κάπου το έχω ξαναδιαβάσει αυτό!!! Μόνο που, τώρα, μέσα από τα σχόλια κατάλαβα τι ήθελε να πει ο ποιητής!!!
    Καλή Κυριακή φιλη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλό απόγευμα Σοφία και Φωτεινή, σας ευχαριστώ για το χρόνο σας στο χώρο μου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή