Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

Το τετράδιο της Αλκυόνης - Αλκυόνη Παπαδάκη (Αποσπάσματα μέρος Α')



 Artpics - Dimitri Chekhov


  • Άπλωνα τα χέρια μου τις νύχτες και μάζευα αστέρια και φτερά, από αγριοπερίστερα, για να τα κρύβω στο μαξιλάρι σου και να γλυκαίνω τον ύπνο σου.
  • Πάντα πηδάω από το τρένο λίγο πριν φτάσει στο σταθμό.
  • Οι λίμνες.. Πρόσεξες ποτέ τις λίμνες; Δεν είναι σαν τις θάλασσες. Οι θάλασσες μιλούν. Τραγουδούν. Οι λίμνες ονειρεύονται..
  • Κάθε φορά που πέφτει η βροχή πάνω στο τριαντάφυλλο θα σου στέλνω ένα φιλί να κρύβεις τ' όνειρό σου.
  • Έκλεινα την ψυχή μου στα κοχύλια και στα χάριζα, για να μαθαίνεις τα τραγούδια της θάλασσας.
  • Τακ.. Τακ.. Τακ.. Μπάζει η στέγη της ψυχής μου. Δόξα τω Θεώ, δε χάλασα ακόμα.
  • Πολύ απλά σε χρειάζομαι. Δε μπορώ να κουβαλήσω μόνη μου την Άνοιξη.
  • Τα μονοπάτια του πάρκου ξέρουν τους δρόμους των λουλουδιών.
  • Όταν χαλούσες τις φωλιές, δεν το 'ξερες πως δε θα ξανάρθουν τα χελιδόνια;
  • Κάνε λίγη γυμναστική στα δάχτυλά σου. Μην τ' αφήνεις να γίνονται ραμολί. Κάποτε, μπορεί να χρειαστεί να δώσεις μια γροθιά στο τραπέζι. Ποτέ δεν είναι αργά.




  • Εστόλισα το τοπίο της μοναξιάς σου μ' ένα κυκλάμινο. Δεν έκανα τίποτα το σπουδαίο για να μ' ευχαριστείς.
  • Ούτ' ένα μνημείο, που να πάρει και να σηκώσει.. Ούτ' ένα μνημείο δε στήθηκε ποτέ πουθενά, που να λέει: Σ' αυτόν που είχε την αντοχή να ταΐζει τα όρνια με την ψυχή του, με το μάταιο όνειρο, πως κάποτε θα τα εξημερώσει.
  • Με τη λογική δεν εξηγούνται τα παράλογα. Όταν πάρουν φωτιά τα ρούχα σου, το πρώτο που κάνεις είναι να τα πετάξεις. Δε σκέφτεσαι βέβαια, πώς και από πού ξεκίνησε η φωτιά.
  • Αν μπορούσα λέει.. Να σου θυμίσω λίγο τη μυρωδιά της βροχής.
  • Την είδα μια μέρα να κρατά στην αγκαλιά της ένα ολοκόκκινο μεταξωτό φουλάρι. Θέλω να το χαρίσω μονολογούσε. Θέλω να το χαρίσω και δε βρίσκω κανένα να του ταιριάζει.
  • Θε μου, δεν είναι μικρά αυτά που κατάφερα. Κράτησα τη φωτιά μου αναμμένη μέσα στη βροχή. Θυμώμουνα πάντα το άρωμα της πασχαλιάς, όταν πορευόμουνα στον υπόνομο.
  • Ευτυχώς, σου λέω, που έμαθα μερικά χρήσιμα πραματάκια. Να μαζεύω, ας πούμε, πολύχρωμα χαρτάκια και να βάζω ουρές στα όνειρά μου.
  • Γιατί φοβάσαι τόσο το Χειμώνα; Αφού σου χάρισα ένα ρούχο να σκεπάσεις την ψυχή σου. Ένα παραμύθι να νανουρίζεσαι κι ένα χαμόγελο για να ονειρεύεσαι την Άνοιξη.. 



Αποσπάσματα από το ημερολόγιο της
ΑΛΚΥΟΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗ, Το τετράδιο της Αλκυόνης,
εκδόσεις Καλέντης (1999)




24 σχόλια:

  1. Καλό μεσημέρι, Μαρία μου!
    ήδη μπήκε στη λίστα "must read"!

    Και οι photos υπέροχες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Αλκυόνη μου έχει προκαλέσει κάτι κακό..Έχω ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη και δεν βρίσκω βιβλία όμοιά της.. Καλησπέρα Μαρία μου και χρόνια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ω♥

    απίστευτη..



    τι άλλο να πει κανείς για την Αλκυόνη;



    πρέπει να το αγοράσω αυτό το βιβλίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρόκειται για ημερολόγιο φίλη μου, με ένα απόφθεγμα της την ημέρα! Αναζήτησε το ;) Χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Καταρχήν μ' αρέσει πολύ η πρώτη φωτογραφία!
    Και η Αλκυόνη υπέροχη:))
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα Μαρία μου! Όπως ο Σεβάχ...είναι στα προσεχώς!
    Υπέροχα αποσπάσματα !
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρόνια σου εύχομαι καλή μου, φιλιά πολλά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  6. Γλυκακι μου!!! Υπεροχη οπως παντα μεσα απο τις αναρτησεις σου!!!
    Ξερεις,το μπλογκ σου κ καποια ακομη ειναι τα μικρα δωρακια με τα οποια κακομαθαινω τον εαυτο μου....:-P
    Φιλια χριστουγεννιατικα κ χαρουμενα με αυτους που αγαπας κ σε αγαπουν!!!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι πολύ πολύ πολύυυυυ καλά και πάντα χαμογελαστή αγαπημένη μου. Καλή χρόνια σε εσενα κι όσους αγαπάς, φιλί! :)

      Διαγραφή
  7. Το τετράδιο της Αλκυόνης ειν΄ απ΄ τ΄ αγαπημένα μου.Πολύ όμορφη δημοσίευση!Όλα τα κείμενα της υπέροχα, αλλά θα σταθώ σ΄ αυτό περισσότερο:"Πολύ απλά σε χρειάζομαι.Δε μπορώ να κουβαλήσω την Άνοιξη μόνη μου".
    Χρόνια σου πολλά με υγεία, αγάπη κι ευτυχία Μαρία μου!
    Πολλά φιλιά!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το συγκεκριμένο ημερολόγιο είναι ένας μικρός θησαυρός.. πραγματικά.. Καλές γιορτές Σοφία μου και καλή νέα χρόνια! Φιλιά πολλά γλυκιά μου :)

      Διαγραφή
  8. Τι να πω άλλο για την υπέροχη Αλκυόνη?
    Δεν τη χορταίνω με τίποτα...θα επαναλάβω μόνο κάτι δικό της από τα παραπάνω..."Θε μου, δεν είναι μικρά αυτά που κατάφερα.Κράτησα τη φωτιά μου αναμμένη μέσα στη βροχή"...πόσο μα πόσο με εκφράζει αυτό!..
    Χρόνια πολλά Μαράκι μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε εκφράζει Μαράκι μου και μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη και θαυμασμό για το γραπτό της λόγο.. Καλή χρόνια να εχεις καλή μου με υγεία! Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Αντεύχομαι δελφινάκι μου, καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα σου χαρίσω ένα ουράνιο τόξο, να το ρίχνεις επάνω σου όταν κρυώνεις....Α.Π... Χαίρομαι που είμαι εδώ Marie..Υπέροχος ο Χώρος σου..Σου εύχομαι καλές γιορτές :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά εύχομαι Στέλλα, σε ευχαριστώ που πέρασες :)

      Διαγραφή
  11. Καλή χρονιά, με υγεία και χαμόγελο !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευτυχές 2013 με αγάπη και υγεία και όμορφες στιγμές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πόσο όμορφα και σοφά λόγια έχει γράψει αυτή η γυναίκα!!!προσφατα διάβασα τη ''Βαρκάρισσα της χίμαιρας''!!!και με πόση αισιοδοξία μπορούν να σε γεμίσουν!!!
    Και επειδή είμαι καινόυρια στην παρέα να πω ''Συγχαρητήρια'' για την υπέροχη δουλειά που έχεις κάνει... ;)θα γίνει αγαπημένος προορισμός στο κοσμο του διαδικτύου για έμπνευση και ''ταξίδια''!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλώς όρισες Έλενα!! Κατ' αρχήν σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Η Αλκυόνη Παπαδάκη αποτελεί αδυναμία μου :) Ο τρόπος γραφής της σε ταξιδεύει, σε ταρακουνάει και σου προσφέρει αισιοδοξία. Εγώ αυτό τον καιρό διαβάζω, το "Σαν χειμωνιάτικη λιακάδα." Σου το προτείνω ανεπιφύλακτα, αν και τα αγαπημένα μου είναι το "χρώμα του φεγγαριού" και το "ξεφυλλίζοντας τη σιωπή." Να περνάς όποτε μπορείς.. να συνταξιδεύουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή