Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Ξεφυλλίζοντας τη σιωπή - Αλκυόνη Παπαδάκη





  • Μην ψάχνεις να με βρεις στις άκρες των γκρεμών που συνηθίζω να περιφέρομαι. Ούτε στα κιόσκια της απόγνωσης. Ούτε στ’ απομεσήμερα του ονείρου μου. Ούτε στα δειλινά του έρωτά μου. Πάντως, στο λέω, μην ανησυχείς. Περνάω καλά. Είμαι κρυμμένη σ’ ένα όστρακο στο βάθος του ωκεανού. Εκεί μαθαίνω τα τραγούδια των κοραλλιών. Περίμενέ με. Θα ‘ρθω να στα φέρω.
  • Το ξέρω πως κουράστηκες. Πως σώπασες. Το ξέρω πως παραπατάς. Πως μάτωσε η αντοχή σου. Ξέρω πως περισσότερο πληγώθηκες, όταν τελικά κατάλαβες πως μόνος σου εσύ, μέσα σε τόση παγωνιά, δε θα κατάφερνες ποτέ κάτι ν’ αλλάξεις. (Το πένθιμο χρώμα των υάκινθων, π.χ., αυτό δεν ήταν το τρελό, παιδικό σου όνειρο;) Τα ξέρω όλα. Κι έχω ένα να σου πω. Κράτα τουλάχιστον, όσο μπορείς, τον ήχο της σιωπής σου.
  • Τα κύματα.. Τα κύματα σ’ οδηγούν εκεί που θέλουν να σε ξεβράσουν. Να σε ξεβράσουν, ή ανάλογα με την όρεξή τους, να σε καταπιούν. Είναι να μη βρεθεί η ψυχή σου, άδειο κοχύλι, πεταμένο στο θυμό τους. Κάποιοι, όμως, είναι τυχεροί. Στ’ άδειο κοχύλι της ψυχής τους οι Γοργόνες κρύβουν το τραγούδι τους. Κάποιοι.. Δε θα τους βρεις σε κάθε σου βήμα.
  • Αν προσέξετε στη φύση, τα όμοια δέντρα έχουν σχεδόν το ίδιο σχήμα. Ελάχιστα ξεφεύγουν. Δείτε, ας πούμε, τις ελιές, τα έλατα, τις νεραντζιές.. Μόνο οι ευκάλυπτοι διαφέρουν. Παίρνουν συνήθως τη μορφή που τους χαρίζει ο άνεμος. Οι Ευκάλυπτοι είναι μοναχικοί. Απόμακροι. Στοχαστικοί. Μοιάζει σα να σηκώνουν στα κλαδιά τους όλη τη λύπη των ανθρώπων. Κι η λύπη δεν είχε ποτέ γνώριμο σχήμα. Κρέμεται πάντα σιωπηλά, κάτω απ’ το φως του ήλιου, σαν κλαδιά του ευκάλυπτου.
  • Αναρωτιέσαι τι θα κάνεις, πού θα σταθείς, πού θα βρεθείς, τώρα που τ’ όνειρό σου ακυρώθηκε. Ρώτα το πρώτο δέντρο που θα βρεις μπροστά σου. Όταν του ρήμαξε όλα τα λουλούδια του ένας αλύπητος χιονιάς, καθόλου δε σάστισε, όπως εσύ. Απλώς, περίμενε να ‘ρθει η επόμενη άνοιξη.
  • Ξέρω πόση βρομιά έχεις μέσα σου. Ξέρω ποιος είσαι και τι θέλεις. Μα δεν πειράζει. Έλα, κάθισε κοντά μου. Εγώ θα σε κρύψω όταν οι άλλοι σου αμολήσουν τα σκυλιά. Θα σου κάνω όσο χώρο θέλεις στην ψυχή μου να ξεκουραστείς. Θα σε κεράσω και γλυκό του κουταλιού. Αλλά μην αρχίσεις να κάνεις μπροστά μου την αγιογραφία σου, γιατί τότε στο λέω, θα σε φτύσω.
  • Όταν έρθει η Άνοιξη, όλοι εμείς οι εκτεθειμένοι θα φυτέψουμε λουλούδια στις πληγές μας. Θ’ ανοίξουμε την αγκαλιά μας, να ‘ρθουν να χτίσουν φωλιές τα χελιδόνια. Θα ξαπλώσουμε ανέμελα κάτω απ’ τις ανθισμένες βερικοκιές και θ’ αγαπηθούμε. Θ’ ανταλλάξουμε χειραψίες και φιλιά.
  • Κι όμως! Όσες φορές αγάπησα τον εαυτό μου, ήταν δυο πιθαμές πριν το χαμό, όπου τον είχα οδηγήσει. Ένα λεπτό πριν από το σφύριγμα του φάουλ. Μήπως πρόσεξες ποτέ.. Λέω.. Μήπως. Πόση απαντοχή έχει το βλέμμα του γλάρου, που κάθεται ολομόναχος σ’ ένα σάπιο μαδέρι και ζυγιάζει όνειρα στις φτερούγες του; Μήπως πρόσεξες ποτέ.. Λέω.. Μήπως. Πόση βροχή μπορεί να σηκώσει ένα μικρό άγριο τριαντάφυλλο χωρίς να διαλυθεί στο χώμα; Τι άλλο θέλεις να σου πω!



Αποσπάσματα από το βιβλίο της
ΑΛΚΥΟΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗ, Ξεφυλλίζοντας τη σιωπή,
εκδόσεις Καλέντης (2004)



25 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαρία μου!
    Τα λόγια της Αλκυόνης πάντα μιλάνε κατευθείαν στην ψυχή μου!Ειδικά το τελευταίο μ΄ έκανε και να συγκινηθώ... κάτι μου θύμισε!
    Υπέροχη η δημοσίευσή σου και να ΄σαι πάντα καλά να μας παρουσιάσεις κι άλλες!
    Χαρούμενη Κυριακή να περάσεις καλή μου!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το συγκεκριμένο βιβλίο και το "χρώμα του φεγγαριού" είναι τα αγαπημένα μου της Αλκυόνης Παπαδάκη. Έχουν προηγηθεί άλλες δύο αναρτήσεις με αποσπάσματα αυτού του βιβλίου.. Κάθε σελίδα του και ένα άγγιγμα :) Καλό απόγευμα να έχεις Σοφία και μια όμορφη νέα εβδομάδα που θα ακολουθήσει!

      Διαγραφή
  2. Μου άρεσαν αυτά που διάβασα...και το σημειώνω το βιβλίο...
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσούλα μου είναι υπέροχο βιβλίο και σου το συνιστώ και ως δώρο.. Καλό απόγευμα. :)

      Διαγραφή
  3. Όμορφα αποσπάσματα,διάλεξες για σήμερα,Marie.Μιλούν κατευθείαν στην καρδιά μας!
    Να'σαι πάντα καλά γλυκιά μου!!!
    Πολλά πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα εύχομαι. Σε ευχαριστώ πολύ που πέρασες! Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. τι όμορφες εικόνες που δημιουργούν αυτά τα αποσπάσματα.
    Σ'ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ όμορφα αποσπάσματα!
    Συνταρακτικό το τελευταίο!
    Δεν το έχω διαβάσει το βιβλίο :(
    Φιλάκια Μαρία μου!
    Καλό ξημέρωμα και καλή εβδομάδα ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως προείπα είναι πολύ καλή επιλογή και για δώρο!
      Καλό βράδυ Αριστέα.

      Διαγραφή
  6. Η Παπαδάκη είναι από τις πιο αγαπημένες μου συγγραφείς..μιλάει μέσα στην καρδιά μου...αλλά αυτό το γλυκό του κουταλιού κάνει να το σκορπάμε άσκοπα?
    Αναρωτιέμαι!!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει δεν αξίζει Μαρά μου, δε πράττεις πάντα με γνώμονα τη λογική. Καλό βράδυ εύχομαι!

      Διαγραφή
  7. Σ'ευχαριστω....
    Ανοιγω τα χερια μου οσο αντεχουν να σ'αγκαλιασω δυνατα!
    Σ'ευχαριστω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν συγχωρέσεις τον εαυτό σου, αν καταφέρεις ν' αγαπήσεις
    λεν αυτό το μαύρο φως αλλάζει χρώμα...
    Νομίζω λένε κάτι ακόμα...

    http://www.youtube.com/watch?v=suv01EwMtgo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Αν συγχωρέσεις τον εαυτό σου, λένε πως βλέπεις την απάντηση γραμμένη στη σελήνη.."

      Σε ευχαριστώ ΤΟΣΟ Γιώργο ! :)

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφα και συγκινητικά λόγια... Σ'ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες!!!
    Καλό βράδυ να έχεις Μαρία μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Hello my dear friend Marie, and I was reading your website, I just wanna say I really love it! The overall look of your website is fantastic , as well as the content! Congratulations for your amazing work ! I follow your blog (210)... Hope you'll follow me back.... I wish you Happiness and Joy… And Blessings for the New Year. I wish you the best of everything… That you so well deserve.
    Greetings from Rio de Janeiro/ Brasil
    Nelson

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Hi Nelson! Thank you for visiting my blog earlier! I'm glad to have found yours.

      Keep on inspiring!

      Διαγραφή
  11. Το χάρισμα να μιλούν σχεδόν με λόγια θεϊκά το έχουν λίγοι... Λίγοι μπορούν να αγγίξουν την κάθε μια ψυχή με μια τους φράση!
    Είναι όμορφα που τη διαβάζεις...
    Είναι ακόμα πιο γλυκά που τη μοιράζεσαι...

    Φιλιά καλή μου Μαρία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "ΞΕΦΥΛΛΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΙΩΠΗ"...ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ...ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ...ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΛΙΕΣ "ΠΙΣΤΕΣ ΦΙΛΕΣ"...Η ΣΙΩΠΗ...Η ΜΟΝΑΞΙΑ...Η ΘΛΙΨΗ...ΚΑΙ ΕΝΑ ΦΙΛΟΣ...Ο ΠΟΝΟΣ...ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΡΜΟΝΗ ΣΙΩΠΗ...ΑΔΥΣΩΠΗΤΗ ΜΟΝΑΞΙΑ...ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΣ ΠΟΝΟΣ...ΣΤΟ ΠΙΟ ΒΑΘΥ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ..."ΠΟΣΗ ΒΡΟΧΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΓΡΙΟ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΛΥΘΕΙ ΣΤΟ ΧΩΜΑ;;"ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ..!!!ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ,ΕΙΝΑΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΒΡΟΧΗ..!!!ΠΟΥ ΝΙΩΘΕΙΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΓΓΙΓΜΑ...ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΝΟΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΟΗ..!!ΑΣ ΕΙΝΑΙ...!!ΜΑΡΙΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ...ΠΟΥ ΜΑΣ ΞΥΠΝΑΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ...ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙΣ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ...ΜΑΣ ΔΙΝΕΙΣ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΟΝΕΙΡΟ..!ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟ,ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή