Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Ο άνθρωπος που ήξερε να ονειρεύεται - Γιολάντα Πατεράκη





Η ζωή είναι ωραία· ωραία όταν ξέρεις να τη ζεις.
Κι εκεί είναι η δυσκολία.
Είναι, άραγε, εύκολο να ξέρεις να τη ζεις;
Στενοχώριες όλων των ειδών:
οικονομικές, οικογενειακές, αρρώστιες, απογοητεύσεις..
όλα έρχονται στον άνθρωπο, γιατί
«ο άνθρωπος είναι από χώμα και σε χώμα καταλήγει».
Είναι ευάλωτος και φθαρτός.
Ποιος, όμως, καταφέρνει να ξέρει να ζει,
όταν δηλητηριάζεται με απαισιόδοξες σκέψεις;
Σκοτάδι η ψυχή· θρήνος η ύπαρξη!
Άδικο ξόδεμα η «επί γης ζωή».
Ποιο το όφελος της γήινης παρουσίας;
Μόνη χαρά, μόνη ελπίδα, μία σπίθα αισιοδοξίας: το όνειρο.
Όποιος το ζει, όποιος το αγγίζει,
όποιος ξέρει να ονειρευτεί, είναι ο κερδισμένος,
ο επίλεκτος σ’ αυτό το δύσκολο δρόμο που, μη θέλοντας,
διανύουμε και που λέγεται: «Ζωή»!




ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, Ο άνθρωπος που ήξερε να ονειρεύεται,

εκδόσεις Φιλιππότη (2003)



43 σχόλια:

  1. Μόνη ελπίδα:το όνειρο!!!!
    Φιλάκια!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Τι μπορεί να προσφέρει,αλήθεια,ένα κίτρινο φύλλο,που θέλησε να πάει κόντρα στο ρεύμα του ποταμού;Μπορεί να μάθει το ποτάμι να ονειρεύεται."

      από την Αγαπημένη Αλκυόνη Παπαδάκη.

      Καληνύχτα!

      Διαγραφή
  2. Φοβερό κείμενο!
    Όποιος μπορεί να ονειρευτεί τ΄ όνειρο, μπορεί και να το κάνει.Έλπίδα, πίστη και μυαλό χρειάζεται!"Βαρέθηκα ν΄ ανάβω φωτιές για να ζεσταθούν οι άλλοι και στο τέλος να ξεπαγιάζω εγώ..."!
    Καλό σου απόγευμα γλυκιά μου και να ΄σαι πάντα καλά!:)))




    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όλο το βιβλίο εκπληκτικό. Αποτελείται από διάφορα διηγήματα.. Σοφία μου όσο θα δίνεις θα παίρνεις.. Το πιστεύω. Μη χάνεις το θάρρος σου.. Η ζωή ξέρει.. Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Ελπίδα,όνειρα και πίστη!
    Μόνο αυτά χρεαζόμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνέχιζε να μας τροφοδοτείς με ό,τι σε εμπνέει. Σ'ευχαριστώ γι'αυτή σου τη συνήθεια. Μπορεί να μην προλαβαίνω να σχολιάζω αλλά πάντα σε διαβάζω. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις... να ονειρευόμαστε... να είμαστε γεμάτοι θετική ενέργεια...
    Σίγουρα δεν είναι το παν, δεν παύουν όμως να είναι πολύ σημαντικά!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ναι. είναι όμορφη η ζωή...
    αρκεί ν' ελπίζουμε και ν' ονειρευόμαστε...

    φιλιά Μαράκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η ζωή είναι ωραία! Κυρίως όταν συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε Μαρία μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι μου θυμίζει αυτό.. α ναι, τη πιο αισιόδοξη της παρέας μας.. Εσένα! Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Πέρασα να σου πω ότι μου αρέσει και η νέα σου εικόνα!
      Φιλάκια! ;-)

      Διαγραφή
  8. τα όνειρα δεν πρέπει να τα αφήνουμε στο περιθώριο, είναι αυτά που μας γεμίζουν πάντα αισιοδοξία!! φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως θέλει πολύ η ψυχή για ν’ ανθίσει; Μήπως θέλει πολύ για να σαλπάρει στ’ όνειρο; Ένα ελαφρό αεράκι κι έφυγε.

      ~ Αλκυόνη Παπαδάκη

      Καληνύχτα Ευάκι!

      Διαγραφή
  9. Υπέροχο το Blog σου..υπέροχες αναρτήσεις...Ταξίδεψα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε ευχαριστώ για την επίσκεψη, δε με ξεχνάς..:)
    Καλό βράδυ! Φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ".. μη με ξεχνάς"

      σε ευχαριστώ πολύ-πολύ και για τις όμορφες ευχές σου.

      Φιλιά Εύη!

      Διαγραφή
  11. Όμορφο σαν ζωγραφιά το Blog σου..
    Κι εγώ ξαναγύρισα μ' ένα καινούργιο..
    με θυμάσαι;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με άγγιξε κάθε λέξη...συμφωνώ τόσο πολύ!!
    Καλό βράδυ...φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχο βιβλίο Μαράκι. Πολλά φιλιά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  13. Σας ευχαριστώ για το παρών και για κάθε σχόλιο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η ζωή είναι ωραία!...πολύ ωραία!...ακόμη και με τις δυσκολίες της...και με τις στεναχώριες της....Όταν ζορίζομαι πολύ κάνω όνειρα...κι`απ`αυτά κρατιέμαι μέχρι να περάσει η μπόρα....
    Το βιβλίο το σημείωσα...
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πορεύεσαι με οδηγό τα όνειρά σου Χρυσούλα. Καλό σαββατοκύριακο. :)

      Διαγραφή
  15. ό,τι είναι από Χώμα
    ξέρει και να Καλλιεργείται....

    ;-)))

    Τότε φυτρώνει ΖΩΗ!...........................

    Φιλί.................. σπόρος........................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Φύτεψε άνθη στις ρωγμές της πίκρας σου. Κι ύστερα, βρες ένα μικρούλι ξέφωτο και κάθισε ν' απολαύσεις τ' άρωμά τους."

      ~ Αλκυόνη Παπαδάκη

      Αλήθεια, πόσο όμορφο είναι όταν μου αφήνεις στίχους σου.

      Σε ευχαριστώ, κάθε φορά. Φιλί!

      Διαγραφή
  16. Πολυ ωραιο αυτο που εγραψες!!!
    καλως σε βρηκα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Το ότι αναπνέεις δε σημαίνει ότι ζεις".
    (ενας τοίχος της γειτονιάς μου)

    Ζωή στην κάθε ανάσα, όνειρο στην κάθε στιγμή, ελπίδα και προσευχή σε κάθε χτύπο της καρδιάς μας. Για να μπορούμε να τα βγάζουμε πέρα.

    Καλημέρα Μαρία μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. υγ: Μαρία, ποιο είναι το mail σου; Δε το βρήκα κάπου. Χρειάζομαι μουσικές και λογοτεχνικές συμβουλές :)

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα φίλε μου. Δεν εμφανίζεται το mail μου, διότι έχω επιλέξει, η επικοινωνία με τους αναγνώστες του ιστολογίου, να γίνεται ανοιχτά και δημόσια, μέσω των σχολιασμών. Και.. πραγματικά δεν είμαι καλή στις συμβουλές Σεβάχ..
      Αλλά μπορώ να σου "αποκαλύψω" τυχόν πηγές μου. :) Ειδικεύομαι σε Δημουλά και Παπαδάκη..!

      Διαγραφή
    3. Ήθελα να σε ρωτήσω ποιο βιβλίο να αγοράσω από Αλκυόνη Παπαδάκη. (Έχω διαβάσει μονάχα το" χρώμα του φεγγαριού")

      Η μουσική συμβουλή που ήθελα είναι η εξής: Ποια θεωρείς ως καλύτερα (και με νόημα) τραγούδια του Στέρεο Νόβα;

      Καληνύχτα Μαρία :)

      Διαγραφή
    4. Το χρώμα του φεγγαριού είναι το αγαπημένο μου Σεβάχ.. Αυτό επιλέγω και ως δώρο. Λάτρεψα όμως το "ξεφυλλίζοντας τη σιωπή" και το "ημερολόγιο της Αλκυόνης". Το πρώτο εμπεριέχει μικρά αποφθέγματα και υπέροχη έγχρωμη εικονογράφηση και το δεύτερο είναι ουσιαστικά ένα διαχρονικό ημερολόγιο (μιας και δεν έχει ημέρες, μόνο τους αριθμούς τους) και στο τέλος της κάθε σελίδας αναφέρει από ένα απόφθεγμα. Κατά τη γνώμη μου είναι ένας μικρός θησαυρός που σκέφτομαι να τον χαρίσω.. Εάν επιλέξεις να διαβάσεις μυθιστόρημα σου προτείνω το "Σαν χειμωνιάτικη λιακάδα". :) Όσον αφορά τους Στέρεο Νόβα (αποτελούνταν από τους Κωνσταντίνο Βήτα, Μιχάλη Δέλτα και Αντώνη Πι). Εάν θέλεις να σου αναφέρω μόνο κομμάτια του συγκροτήματος και όχι κάποιο από τη προσωπική δισκογραφία των πρώην μελών του, τα αγαπημένα μου (που μπορώ αυτή τη στιγμή να θυμηθώ) είναι τα εξής: ένα κλεμμένο ποδήλατο, το ταξίδι της φάλαινας, ηλίθια αστεία, σημείο ζωής. Αυτάααααα. Καλό σαββατοκύριακο φίλε μου, ελπίζω να μη σε απογοητεύσουν οι προτάσεις μου. :)

      Διαγραφή
  18. και μετά έρχεται το ερώτημα ζούμε απλά ή υπάρχουμε!;;
    πανέμορφη ανάρτηση..πάντα με προβληματίζεις..
    και αυτό ομολογώ πως μ'αρέσει..
    μου έλειψες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αν απλά υπάρχουμε, όταν το συνειδητοποιήσουμε, ας κάνουμε κάτι άμεσα για να το αλλάξουμε.. Δε θα έρθει από μόνο του.. Πέρασα από το χώρο σου και άφησα μια καληνύχτα.

      Διαγραφή
  19. Η ζωή είναι όντος ωραία και το κυνήγι των ονείρων την κάνουν ακόμα ποιο ωραία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το πέρασμα και το σχόλιο που άφησες στο χώρο μου. Καλό ξημέρωμα.

      Διαγραφή