Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Μέσα στην αγκαλιά του - Camille Laurens






Ο φίλος


Η φιλία, γι’ αυτήν, είναι το τέλος του έρωτα, αυτό είναι όλο. Ο φίλος, λοιπόν, αγαπήθηκε κάποτε, αλλά δεν αγαπιέται πια. Είναι ένα κενό στο χρόνο που περνάει, στο χρόνο που πέρασε. Έτυχε να πει κάποτε σε κάποιους άντρες, ή κάποιοι άντρες τής είπαν: «Ας μείνουμε φίλοι». Πλεονασμός, σίγουρα: τι είναι η φιλία, αν όχι ένα κατάλοιπο;

Έτσι, δεν είναι από κείνες που καμαρώνουν όταν λένε γι’ αυτές: «Έχει πολλούς φίλους». Θα ήταν σαν να ομολογούσε μέσα απ’ αυτή την απατηλή κατάκτηση, όλα όσα έχασε, όλα αυτά που δεν έχει πια. Ο φίλος είναι πάντα μια θλιβερή ιστορία, ένα είδος ερωτικής θλίψης.




Απόσπασμα από το βιβλίο της
ΚΑΜΙΓ ΛΟΡΑΝΣ, Μέσα στην αγκαλιά του,
εκδόσεις Ψυχογιός (2002)



16 σχόλια:

  1. το σκέφτομαι από την αντίθετη πλευρά του.
    η πραγματική αγάπη δεν χάνεται ακόμα και όταν χωρίζεις.
    πόσο όμορφο είναι, λοιπόν, να μεταλαχθεί σε φιλία όταν έρθει εκείνη η στιγμή που η ερωτική μορφή της θα φτάσει στο τέλος της!

    φιλιά γλυκό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. νομίζω πως δεν έρχεται η φιλία ποτέ σε αυτή την περίπτωση. γιατί πάντα για τον έναν θα είναι απλά ένα απωθημένο.. :) φιλάκια marie μου!!! ++++hug :)

      Διαγραφή
    2. Να μιλήσω από προσωπικά μου βιώματα;
      Κρατώ πάντα τις καλύτερες δυνατές σχέσεις με τους πρώην μου!
      Με τον πρώην άντρα μου για παράδειγμα που μοιραστήκαμε πάνω από 16 χρόνια κοινής πορείας μου είναι αδιανόητο ότι δεν θα μπορούσα κάποια στιγμή να μιλήσω μαζί του αν το θελήσω! Δεν είμαστε φίλοι με την έννοια "τα λέμε τακτικά" ή βγαίνουμε για καφέ κάθε τρεις και λίγο αλλά είμαστε φίλοι στην ψυχή !
      Κανένα απωθημένο Ευάκι μου στη δική μου περίπτωση!
      Αγάπη λέγεται και δεν τελειώνει επειδή τελείωσε η ερωτική σχέση!
      Θέλω να μαθαίνω νέα του και να ξέρω ότι είναι καλά! Το ίδιο κι αυτός!
      Όταν ξεπερνάς τη ζήλια ανακαλύπτεις το μεγαλείο της ψυχής πιστεύω!
      Μαρία μου συγγνώμη που καταχράστηκα το χώρο και που μπήκα σφήνα εδώ!

      Να έχεις μια υπέροχη Κυριακή γλυκιά μου!

      Διαγραφή
    3. Μάλλον παίζει ρόλο το πως τέλειωσε μια ιστορία...π.χ. αν ένας άνθρωπος σου φερθεί άσχημα δεν μπορείς να είσαι φίλος μαζί του..και η αγάπη δεν είναι ατέλειωτη...με την έννοια μπορεί πολλές φορές να αγαπάμε μια εικόνα και όχι την καρικατούρα που μας βγαίνει στο τέλος...βιάζομαι και δεν ξέρω αν έγινα κατανοητή...φιλιά σε όλους!!

      Διαγραφή
  2. Μεγάλο θέμα ανοίγει αυτό το απόσπασμα!
    Για να μη φάω όλον το χώρο Μαρία μου οι ισορροπίες νομίζω βρίσκονται κάπου ανάμεσα στις απόψεις της evonita και της @iris υπό προϋποθέσεις.Όταν έχουν δημιουργηθεί ξεχωριστές πλέον οικογένειες, πολύ δύσκολα θα γίνει αποδεκτό απ΄ τους νέους συντρόφους.Θα υπάρχει μόνο στη σκέψη και σαν άνθρωπο!Νομίζω επίσης πως σ΄ ένα ζευγάρι που παραμένει ακόμα ελεύθερο κι εφόσον υπάρχει ακόμα σεβασμός κι αγάπη, τότε κι οι προσπάθειες για να φουντώσει πάλι ο έρωτας και να ζήσουν μαζί αξίζουν περισσότερο από κάθε άλλη διαφορά τους!
    Πολλά φιλιά!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πραγματικό και όμορφο!! Καλή σου εβδομάδα Μαράκι μου γλυκό!!φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πως μπορείς να πάψεις να αγαπάς κάποιον έτσι τόσο εύκολα;από τη μία στιγμή στην άλλη;
    Καλή βδομάδα Μαρία:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ νιώθω όπως στο απόσπασμα. (συμφωνώ)
    Εγώ νιώθω όπως στο απόσπασμα. (όταν σε χωρίζουν είναι σα να σ'εκτελούν)
    Εγώ νιώθω, όπως στο απόσπασμα. (γιατί έχει σημασία αυτό που νιώθουμε κι όχι αυτό που σκεφτόμαστε ότι θα έπρεπε να νιώθουμε
    εάν και εφόσον ....)

    Καλό ξημέρωμα... Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τόσο μοιραία η ταύτιση!!
    κείμενο που γρατζουνάει!
    καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο απόσπασμα!!!!!!
    Καλώς σε βρήκα!!!
    Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κείμενο θλιβερό και ταυτόχρονα όμορφο.

    Καλό μεσημέρι, Μαρία μου :)

    υγ: Περιμένω ενημερώσεις και στον άλλο σου ιστοχώρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα σε όλους τους φίλους. Θέλω να σας ευχαριστήσω για άλλη μία φορά για το χρόνο και τα σχόλια που αφήνετε στο χώρο μου. Οι απόψεις πολλές και πάντα καλοδεχούμενες. Ας πω κι εγώ τη δική μου για να κλείσει το θέμα της ανάρτησης. :) Θεωρώ πως ο φίλος μπορεί να γίνει ερωτικός σύντροφος, αλλά όχι το αντίθετο. Μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο, εκτός από φίλος. Γιατί ο έρωτας, κι εννοώ ο πραγματικός κι απόλυτος, δε τελειώνει ποτέ. "Ο έρωτας αποσβολώνει το χρόνο." ~ Γιώργιος Σεφέρης. Οτιδήποτε άλλο είναι ίσως μια προσπάθεια, να σώσεις το ημίμετρο. Όλα ή τίποτα, λοιπόν. Σε αυτό πιστεύω. Στις πραγματικές φιλίες, στον πραγματικό έρωτα. Όχι σε κάτι ενδιάμεσο. Καλό απόγευμα λύχνε μου, Εύη, Αριστέα, Μαρία, χαμένη σε ένα ατέρμονη όνειρο, Κατερίνα, Γιάννη, Σοφία, Φανή, kwnnie, marronblogger, phantoma, Παναγιώτα, Σεβάχ. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα Μαράκι μου! Δεν γίνεται πάντα να χωρίζεις "φιλικά" και να κρατάς επαφή...κι αν αυτό συμβεί, δύσκολα θα είναι η Φιλία με την αληθινή σημασία της λέξης!
    Πολύ όμορφο το απόσπασμα πάντως!!! Φιλάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό πιστεύω κι εγώ Φωτεινή μου, καλό σου βράδυ. Φιλιά!

      Διαγραφή