Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Ιστορίες με καλό τέλος - Μάρω Βαμβουνάκη



lovepicturex.blogspot.com


Η παρουσία της απουσίας


Μου είπες «όχι άλλο» κι έφυγες.
Ζούσα βαφτισμένος στην απουσία σου. Κι η απουσία σου ήταν η πιο αστραφτερή παρουσία της ζωής μου. Όλα τα κατέλυε κι όλα τ’ αναγεννούσε απ’ την αρχή σε χρωματισμούς και φωτοσκιάσεις νέες: Φωτοσκιάσεις νοσταλγίας. [..]
Σε νοσταλγούσα.
Η νοσταλγία δίνει στη ζωή ουσία και ανάταση. Αθωώνει τις ψυχές κι ευαισθητοποιεί το δέρμα. Σε μαλακώνει, σε κάνει καλό κι ονειροπόλο. Τα πράγματα γύρω σου από απρόσωπα αντικείμενα μεταμορφώνονται σε σύμβολα, οιωνούς και υπαινιγμούς. Κυκλοφορούσα ανάμεσα σε σύμβολα και υπαινιγμούς, όλα γύρω από σένα κι αυτό μετάγγιζε στη καθημερινότητά μου ποίηση και συγκίνηση. Το ανούσιο σκηνικό της καθημερινότητάς μου μετατράπηκε σε ένα μυστηριακό ιερογλυφικό που ξεκίνησα με ζήλο παθιασμένο να αποκρυπτογραφήσω. Όλα του βίου μου πήραν μια θέση και συγκλείνανε στο μέγα ερωτηματικό της καρδιάς μου: Πότε θα ξανάρθεις; [..]
Αν είναι αλήθεια ότι αγαπάμε ότι μας λείπει εγώ από την ώρα που μου έλειψες σε λάτρεψα. Κι αν οι άνθρωποι εγνώριζαν τη σημασία που μπορεί να έχει η απουσία τους θα τη χρησιμοποιούσαν καλύτερα στις μεταξύ τους σχέσεις. Αντίθετα, τρομάζουν μήπως απόντες περιπέσουν σε κενό ανυπαρξίας κι αυτό τους κάνει ενοχλητικά φασαριόζους και φλύαρους. Και το κενό της φλυαρίας είναι το χειρότερο. [..]
Καμιά μα καμιά αυτογνωσία μας δεν είναι ικανή να προβλέψει την αντίδρασή μας κάποια δεδομένη ώρα όταν πράγματι αυτή η ώρα φτάσει. [..]
Γυρνούσες πάλι σε μένα.
Η τραγωδία μου τελείωνε πιο κακόγουστα και κοινότυπα κι απ’ το αίσιο τέλος παλιάς ταινίας ελληνικής. [..]
Μου είπες: Εντάξει, κέρδισες, θέλω ξανά να γυρίσω κοντά σου.
Τούτη η νίκη μου δεν μ’ ενδιαφέρει πια, τούτη η ήττα σου δεν είναι αυτό που γυρεύω.
Και τώρα, σου είπα όχι εγώ για να διαφυλάξω απ’ την παρουσία σου το πολύτιμο απόσταγμα της απουσίας σου.



Αποσπάσματα από το βιβλίο της ΜΑΡΩΣ ΒΑΜΒΟΥΝΑΚΗ, 
Ιστορίες με καλό τέλος, (Διηγήματα),
εκδόσεις Φιλιππότη (1987), 12η έκδοση (2000)



27 σχόλια:

  1. Δυνατό απόσπασμα που κορυφώνεται στην τελευταία πρόταση.
    Σου εύχομαι μια καλή και δημιουργική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά Ελένη. Οτι επιθυμείς σου εύχομαι με υγεία.

      Διαγραφή
  2. πρέπει να έρθει ο Κωστας να το διαβάσει!!!
    ταιριάζει τόσο σε εμας!!ειδικά μια πρόταση ,του ταιριάζει γάντι!!χαχαχαχα
    καλό απόγευμα Μαρία μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποθέτω πως αναφέρεσαι στη σημασία της απουσίας.. Είστε τυχεροί που έχετε ο ένας τον άλλο! Φιλιά!!

      Διαγραφή
  3. Μακάρι να μην χρειαζόταν μια απουσία για να δείξει τα αληθινά συναισθήματα..Καιρός να μάθουμε να αγαπάμε και να σεβόμαστε με την παρουσία του συντρόφου μας.. Καλό απόγευμα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικά να αγαπάμε και να εκτιμάμε, όσους έχουμε κοντά μας. Και δεν εννοώ χιλιομετρικά. Καλό σαββατοκύριακο Κατερίνα μου, φιλιά!

      Διαγραφή
  4. "Αν οι άνθρωποι εγνώριζαν τη σημασία που μπορεί να έχει η απουσία τους, θα τη χρησιμοποιούσαν καλύτερα στις μεταξύ τους σχέση".Τι άλλο μπορεί να πει και να δείξει πιο απλά για τις σχέσεις των ανθρώπων η Μάρω και πόσο αληθινό είναι!Σχέσεις που στηρίζονται περισσότερο σ΄ εγωισμούς και στην επίδειξη δύναμης και λιγότερο στην αυτογνωσία και την αγάπη!
    Να περνάς πάντα καλά γλυκιά μου!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως το είπες Σοφία μου. Ίσως να μην είναι κ' τόσο.. υγιής η ως άνω συμπεριφορά, αλλά συμβαίνει.. Καλό σαββατοκύριακο σε όλη την οικογένεια :)

      Διαγραφή
  5. Όταν αγαπάμε τον άλλο μόνο όταν δεν είναι κοντά μας, τότε δεν τον αγαπάμε..είμαστε ευγνώμονες που είναι μακριά..αν μένουμε κολλημένοι και νοσταλγούμε κάποιον, δε ζούμε..οπότε μικρή η νίκη που πέτυχε ειδικά που δεν ήθελε κιόλας να την πετύχει..
    Όταν κάποιος λέει όχι άλλο και φεύγει η αλήθεια είναι πως δεν αξίζει και να ξαναγυρίσει (μην κρυβόμαστε)..οι άνθρωποι δεν είναι τρένα να φεύγουν και να έρχονται..ή μένουν ή φεύγουν...να υπάρχει τουλάχιστον η αλήθεια που βάζει την τελεία όταν χρειάζεται για να ανοίγονται καινούρια κεφάλαια...

    Καλό βράδυ Μαράκι..φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο συγκεκριμένο διήγημα βρήκα όμως μια αλήθεια. Όχι βιωματική, αλλά δυστυχώς συμβαίνει κι αυτό. Κάποιοι έχουν ανάγκη την απουσία κάποιου για να νοσταλγούν.. Συμφωνώ με όλα όσα είπες Μαρία μου. Και αυτή τη φορά. Απλά, δεν αναρτώ μόνο αποσπάσματα, με τα οποία συμφωνώ. Κύριο λόγο στις αναρτήσεις μου έχουν εκείνα που μου κάνουν εντύπωση ή ακόμη που ανεξήγητα με θλίβουν.. Όσο για τα πισωγυρίσματα, είμαι κι εγώ κάθετη πλέον. Είναι χάσιμο χρόνου. Τίποτε περισσότερο.. Αυτά!

      Σε ευχαριστώ πάντα για τα σχόλια σου καλή μου φίλη. :)

      Διαγραφή
    2. Η Βαμβουνάκη κι εγώ μάλλον δε συμφωνούμε σε πολλά..καλά κάνεις και τα βάζεις..μου αρέσει που τα κουβεντιάζουμε...

      Διαγραφή
    3. Είναι όμορφη η επικοινωνία μας και εσύ ανήκεις στα άτομα που έχω ξεχωρίσει. Καλό βράδυ Μαράκι!

      Διαγραφή
  6. Hello and happy new year. My blog has moved to address tyrniajatyrskyja.blogspot.com you are welcome again :).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι συμφωνώ με την Κατερίνα!!Πρέπει να μάθουμε να εκτιμούμε την παρουσία του συντρόφου μας κι όχι την απουσία του!! Καλή ευτυχισμένη Χρονιά σου εύχομαι ρομαντική μου παρουσία!!! Τα όνειρά σου ευχές μου!!φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Φανή μου, να είσαι καλά και να δημιουργείς πάντα με τα χεράκια σου. Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. απίστευτα αποσπάσματα!
    μοναδική Βαμβουνάκη!



    καλό σου απόγευμα γλυκιά μου marie!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πανέμορφο απόσπασμα! η νοσταλγία είναι τόσο έντονο συναίσθημα. το πιστεύεις πως κάποιες φορές το αποτρέπω? γιατί τις περισσότερες φορές μόνο δάκρυα μου προσφέρει! φιλάκια πολλά και σε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο και ενθαρρυντικό σχόλιό σου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου προσφέρει μόνο αρνητικά συναισθήματα καλά κάνεις και την αποτρέπεις! "Η πρώτη συνταγή για την ευτυχία: να αποφεύγεις τις μεγάλες αναπολήσεις από το παρελθόν." ~ André Maurois


      Χαμογελάμε Εύη μου. :)

      Διαγραφή
  10. Συγκινητικό.Καλή χρονιά με αγάπη και υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φοβερό...
    Υποκλίνομαι στη Μάρω (που το έγραψε)και στη Μαρία(που το ανακάλυψε και μας το παρουσίασε)

    Καλό ξημέρωμα, Μαρία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. εξ αποστασεως εχεις πειρα και εμπειρεια του ερωτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή